8 tutkitusti toimivaa tapaa liiketoiminnan kasvattamiseen

Kuva: Shutterstock https://www.shutterstock.com/fi/image-photo/young-smiling-successful-man-entrepreneur-formal-509087437

Liiketoiminnan kasvattaminen kasvattamalla asiakaskuntaa on tärkeää minkä tahansa yrityksen tai liiketoiminnan menestykselle. Liiketoiminnan kasvattaminen voi kuitenkin joskus olla erittäin haastavaa. Olemme listanneet alle joitain käytännön vinkkejä asiakaskunnan kasvattamiseen. Jos olet uusi yrittäjä tai jo kokeneempi liiketoiminnan harjoittaja, voit varmasti oppia näistä vinkeistä jotain.

  1. Tutustu asiakaskuntaasi

Ymmärrä asiakkaasi tarpeet ja kehitä tuotteita ja palveluita täyttääksesi näitä tarpeita. Voit saada paremman käsityksen siitä keitä asiakkaasi ovat personoimalla palvelusi ja rohkaisemalla asiakkaitasi antamaan sinulle palautetta. Usein juuri asiakkailta saadun palautteen hyödyntäminen on se asia, joka erottaa kannattavan yrityksen kannattamattomasta.

  1. Tarjoa erinomaista asiakaspalvelua

Varmista, että asiakaspalvelu on poikkeuksellisen hyvää ja pyri aina palvelemaan asiakkaitasi mahdollisimman hyvin. Jos tarjoat asiakkaillesi hyvää palvelua, he tulevat myös todennäköisemmin ohjaamaan muita ihmisiä luoksesi. Tämän vuoksi moni verkkokauppa ja casino pyrkii tarjoamaan erinomaista asiakaspalvelua käyttäjilleen.

  1. Vaali olemassa olevia asiakkaitasi ja etsi uusia mahdollisuuksia liiketoimintasi kasvattamiseksi

Ota käyttöön strategioita nykyisten asiakkaidesi vaalimiseksi. Voit esimerkiksi pitää yhteyttä olemassa olevaan asiakaskuntaasi uutiskirjeiden avulla tai kertomalla heille etukäteen tulevista kampanjoistasi esimerkiksi Facebook sivujesi kautta. Samalla etsi uusia mahdollisuuksia saada enemmän tilauksia ja rakenna asiakaskuntaasi entisestään. Varmista kuitenkin, että löydät oikean tasapainon vanhojen asiakkaiden vaalimisen ja uusien asiakkaiden löytämisen välillä. Jos sinulla on nimittäin vain 100 asiakasta, et pysty myymään heille loputtomasti tuotteita ja palveluita.

  1. Käytä sosiaalista mediaa

Sosiaalinen media on tehokas työkalu yrityksen mainostamiseen. Sosiaalisen median kautta voit myös saada arvokasta tietoa kuuntelemalla asiakkaitasi. Sosiaalisen kuuntelun avulla voit selvittää, mitä asiakkaasi sanovat sinusta, saada käsityksen heidän käyttäytymisestään ja tunnistaa avainsanoja ja trendejä, jotka ohjaavat kohdeyleisöäsi ja siten parantaa asiakaspalveluasi. Sosiaalinen media voi auttaa sinua myös rakentamaan yritysprofiiliasi ja houkuttelemaan uusia asiakkaita.

  1. Osallistu verkostoitumistapahtumiin

Käytä aikaa verkostojesi rakentamiseen – sillä ei ole väliä mitä tiedät, vaan sillä ketkä tietävät. Verkostoitumisen avulla voit luoda suhteita muihin ihmisiin ja rohkaista heitä ohjaamaan asiakkaita sinuun suullisesti. Aika, jonka käytät verkostoitumiseen, tulee aina maksamaan itsensä takaisin.

  1. Järjestä tapahtumia

Oman tapahtuman järjestäminen tarjoaa hyvän tavan tutustua asiakkaisiisi. Kutsu parhaat asiakkaasi paikalle ja kannusta heitä myös tuomaan ystävänsä mukaan. Tapahtumien järjestäminen tarjoaa erinomaisen tavan uusien suhteiden luomiselle.

  1. Anna takaisin yhteisöllesi

Bränditietoisuuden lisääminen paikallisyhteisössäsi on loistava tapa kasvattaa liiketoimintaa. Harkitse paikallisten urheilijoiden sponsorointia tai osallistu yhteisötapahtumaan parantaaksesi yrityksesi profiilia. Vaikka tämä saattaa kuulostaa ristiriitaisalta, usein antamalla muille jotain tulet saamaan enemmän takaisin.

  1. Selvitä mitkä asiat toimivat ja jalosta lähestymistapaasi

Kuva: Unsplash https://unsplash.com/photos/bLY5JqP_Ldw

Sinun tulisi seurata, mistä asiakkaasi tulevat, jotta voit mitata, toimiiko markkinointisi. Älä pelkää kokeilla uusia asioita. Jalosta lähestymistapaasi ja, jos jokin ei toimi, keskity enemmän niihin toimintoihin, joilla olet saavuttanut parhaat tuloksesi.

Viime kädessä tiedät itse, mitkä käyttämistäsi lähestymistavoistasi toimivat parhaiten. Selvitä mitä nämä keinot ovat ja käytä niitä uudelleen niin kauan, kun ne toimivat. Ne strategiat, jotka eivät tuota yrityksellesi tulosta, on poistettava, jotta yrityksesi voi jatkaa kasvamistaan.

Yhteenveto

Yritykset siirtyvät jatkuvasti kasvupisteiden ja pysähtymispisteiden välillä. Tärkeintä on etsiä jatkuvasti uusia kasvumahdollisuuksia ja kokeilla niitä. Mutta varmista, että sinulla on joitain tiettyjä tavoitteita ja mitattavia tuloksia mielessäsi, jotta et tee vakavia virheitä kasvattaessasi liiketoimintaasi.

Millaisia keinoja sinä olet käyttänyt liiketoimintasi kasvattamiseen? Oletko eri mieltä joistain listaamistamme vinkeistä? Jätä kommentti alle, olemme uteliaita kuulemaan millaisilla keinoilla lukijamme ovat menestyneet liike-elämässä.

Share